NAMEN
1.člen
Izobraževanje ter športna, glasbena in druge oblike
dejavnosti učencev se med seboj pomembno dopolnjujejo in bogatijo. To
je povsem jasno izraženo tudi v splošnih ciljih, ki jih vsebujejo predpisi
s področja vzgoje in izobraževanja. Posebej sta poudarjeni skrb in odgovornost
šole za zdrav in celovit osebnostni razvoj mladine.
V šolah to odgovornost in naloge uresničujemo v sodelovanju
z različnimi dejavniki v okolju ( kultura in športna društva, krajevne
skupnosti, delovne organizacije) in s starši.
Mnogi učenci poleg redne šolske obveznosti sodelujejo
tudi športnih društvih, glasbeni šoli, se intenzivno vključujejo v delo
najrazličnejših krožkov in uspešno tekmujejo v znanju na naravoslovnem
in družboslovnem področju.
Na naši šoli želimo omogočiti tem učencem lažje usklajevanje
njihove šolske obveznosti s njihovimi prizadevanji izven šole.
Pravilnik o prilagajanju šolskih obveznosti ponuja
učencem določene ugodnosti. Poleg ugodnosti pa so opredeljene tudi obveznosti,
ki jih mora učenec izpolnjevati, da lahko posebni status pridobi in
ga seveda obdrži.
Pravilnik temelji na Pravilniku o prilagajanju šolskih
obveznosti, ki je izšel v Uradnem listu RS, št.89/98 in je posebej prilagojen
za učence OŠ Franceta Prešerna v Kranju.
POGOJI ZA PRIDOBITEV STATUSA
2. člen
- Status učenca, ki se vzporedno izobražuje, si lahko pridobi učenec,
ki se hkrati vzporedno izobražuje v glasbenih, baletnih ali drugih šolah,
ki izvajajo javnoveljavne programe oziroma po več izobraževalnih programih.
- Status učenca perspektivnega športnika si lahko pridobi učenec, ki
je registriran pri nacionalni panožni športni zvezi in tekmuje v uradnih
tekmovanjih nacionalnih panožnih športnih zvez.
- Status učenca tekmovalca, si lahko pridobi učenec, ki se pripravlja
na državna ali mednarodna tekmovanja iz znanja, če ga državno strokovno
društvo, združenje ali drugi pristojni organ, ki organizira ali vodi
priprave, na ta tekmovanja uvrsti.
- Status učenca raziskovalca, si lahko pridobi učenec, ki pripravlja
raziskovalno nalogo ali projekt ali s svojim delom in znanjem pomaga
pri razvoju dejavnostih na šoli.
- Status učenca vrhunskega športnika, si lahko pridobi učenec, ki ima
naziv vrhunskega športnika v skladu z zakonom o športu.
3. člen
Statuse iz prejšnjega člena tega pravilnika dodeli
šola, če so izpolnjeni pogoji o postopku, določenem s tem pravilnikom.
O dodelitvi statusa določi ravnatelj s sklepom.
Pred dodelitvijo si pridobi mnenje oddelčnega učiteljskega zbora
oziroma razrednega učitelja.
POSOPEK DODELITVE STATUSA IN TRAJANJE
4. člen
Pridobitev statusov iz 2. člena tega pravilnika
pisno predlagajo starši ali zakoniti zastopnik ( v nadaljevanju:
starši) učenca.
K predlogu za pridobitev statusa je treba priložiti:
- za status učenca, ki se vzporedno izobražuje, potrdilo o vpisu
v drugo šolo oziroma drug izobraževalni program;
- za status učenca perspektivnega športnika potrdilo, da je registriran
pri nacionalni panožni športni zvezi in da tekmuje v uradnem tekmovanju
te športne zveze;
- za status učenca tekmovalca potrdilo državnega strokovnega društva,
združenja ali drugega pristojnega organa, ki organizira ali vodi
priprave na tekmovanja iz znanja, da se dijak pripravlja in sodeluje
v uradnem tekmovanju;
- za status učenca raziskovalca potrdilo da je prijavljen k raziskovalni
nalogi ali projektu, ali potrdilo učitelja pri katerem s svojim
delom in znanjem pomaga pri razvoju dejavnostih na šoli;
- za status učenca vrhunskega športnika listino o dodelitvi naziva
vrhunski športnik.
Status se učencu dodeli praviloma prvi mesec v
šolskem letu.
Predlog, skupaj z dokazili o izpolnjevanju pogojev,
je treba predložiti najkasneje do 15. septembra.
Izjemoma se lahko učencu dodeli status tudi med
šolskim letom, če izpolnjuje predpisane pogoje.
5. člen
Šola dodeli status učencu najmanj za eno šolsko
leto, iz utemeljenih razlogov pa lahko le za določen čas v šolskem
letu.
PRILAGAJANJE OBVEZNOSTI
6. člen
S sklepom o podelitvi statusa oziroma dogovorom
o prilagajanju šolskih obveznosti se določijo medsebojne pravice
in obveznosti, povezane s statusom, v skladu s pravilnikom in drugimi
predpisi.
Prilagodijo se zlasti:
- obdobja obvezne navzočnosti pri pouku;
- obveznosti učenca pri pouku in drugih delih izobraževanja;
- načini in roki za ocenjevanje znanja oziroma izpolnjevanje drugih
obveznosti;
- druge medsebojne obveznosti.
Učencu se šolske obveznosti praviloma prilagajajo
tako, da jih opravi v posameznem ocenjevalnem obdobju.
7. člen
Dogovor o prilagajanju šolskih obveznosti se sklene
v osmih dneh po pridobitvi statusa in začne veljati, ko ga podpišejo
učenec, vsaj eden od staršev učenca in ravnatelj.
PRENEHANJE IN MIROVANJE STATUSA
8. člen
Učencu lahko preneha status:
- na njegovo izrecno željo ali zahtevo oziroma zahtevo staršev
- če mu je dodeljen za določen čas;
- če mu preneha status učenca šole, v kateri se vzporedno izobražuje;
- če mu preneha status perspektivnega oziroma vrhunskega športnika
po zakonu o športu;
- če se preneha ukvarjati z dejavnostjo, zaradi katere mu je dodeljen,
in
- če se mu odvzame.
9. člen
Če učenec po svoji krivdi ne izpolnjuje dogovorjenih
obveznosti in to povzroči negativni učni uspeh ali ima druge negativne
posledice, mu šola lahko status odvzame.
Status se učencu odvzame, če učenec neupravičeno
zavrne sodelovanje pri zastopanju šole na tekmovanju nad nivojem
šole ali zaradi zlorabe opravičil o odsotnosti ali izrabljanja ugodnosti
statusa na neupravičen način.
Mnenje o dejstvih in okoliščinah, povezanih z neizpolnjevanjem
obveznosti da razredni učitelj oziroma oddelčni učiteljski zbor.
10. člen
Šola lahko določi, da učencu status miruje, če
tako sam želi ali to predlagajo njegovi starši oziroma drugi podpisniki
dogovora.
Med mirovanjem statusa učenec ne more uveljavljati
pravic, ki so mu bile z njim dodeljene.
O mirovanju statusa določi ravnatelj v osmih dneh
po prejemu utemeljenega pisnega predloga.
VARSTVO PRAVIC
11. člen
Sklep o dodelitvi statusa oziroma dogovor o prilagajanju
šolskih obveznosti je enako obvezujoč za vse, na katere se nanaša
oziroma so ga podpisali.
12. člen
Učenec lahko ob pridobivanju ali prenehanju statusa,
med mirovanjem oziroma v zvezi z uveljavljanjem pravic in obveznosti
iz statuta zahteva, da se odločitve preverijo, ali jim ugovarja,
če meni, da so v nasprotju z določbami tega pravilnika, sklepa,
sklenjenega dogovora ali drugega akta oziroma predpisa.
Uvedbo postopka na šoli lahko zahtevajo starši
učenca s pritožbo, vložijo jo v osmih dneh po prejeti pisni odločitvi
oziroma v tridesetih dneh po nastanku razlogov za varstvo pravic,
kadar o tem ni izdan predpisani akt.
13. člen
O pritožbi zaradi neupoštevanja dogovorjenih pravic
oziroma obveznosti, ki izhajajo iz statusa, odloča ravnatelj.
O pritožbi zoper odločitev ravnatelja glede statusa
po tem pravilniku oziroma glede neupoštevanja dogovorjenih pravic
in obveznosti določa svet šole. Odločitev sveta šole je dokončna.
PEDAGOŠKO DELO
14. člen
Člani učiteljskega zbora so pri svojem delu dolžni
spoštovati določila tega pravilnika.
Razrednik v šolski redovalnici pod rubriko OPOMBE zapiše
status učencu, ki mu je bil podeljen. Ob prenehanju statusa razrednik
opombo prečrta, oziroma začasnem odvzetju vpiše čas, ko status še velja.
Razrednik v dnevniku šolskega dela posebej vpiše sklep
ravnatelja o dodelitvi statusa posameznemu učencu.
SPREJEM PRAVILNIKA
15. člen
Pravilnik sprejema s sklepom ravnatelj šole. Pred
sprejemom pravilnika ravnatelj pridobi mnenje sveta staršev. Spremembe
in dopolnitve pravilnika se uveljavljajo po enakem postopku kot
njegovo sprejemanje.
Pravilnik stopi v veljavo s 1. septembrom 1999
Aleš Žitnik
Ravnatelj
OBRAZEC
DOGOVOR O PRILAGAJANJU ŠOLSKIH OBVEZNOSTI
Učencu-ki ___________________ je bil dodeljen status
________________________.
A. S statusom pridobi učenec naslednje ugodnosti:
- izbere čas ustnega preverjanja v terminu, ki omogoča osvajanje učnega
gradiva, oziroma se sam dogovori z učiteljem, kdaj želi ustno odgovarjati
na vprašanja o obravnavani učni snovi. Oceno mora dobiti učenec do 10
dni pred konferenco. Po tem času ga učitelj lahko vpraša nenapovedano
kadarkoli.
- Pisno preverjanje s področja slovenskega jezika, matematike, tujega
jezika lahko opravi individualno pri rednem pouku, dopolnilnem pouku
ali urah posvetovanja., če je na dan pisnega preverjanja opravičeno
odsoten ali je imel prejšnji dan tekmovanje in je obremenitev trajala
več kot tri ure ali se je začela po 18. uri.
- Če ni predpisane obvezne oblike preverjanja, sam izbere tisto obliko,
ki je zanj ugodnejša ( pisno, ustno, seminarska naloga, izdelek),
- Možnost dodatnega posvetovanja z učiteljem,
- Možnost opravljanja razrednega izpita po posameznih predmetih,
V vsakem ocenjevalnem obdobju mora učenec pridobiti
vsaj eno oceno, oziroma dve, kjer je s predmetnikom predvidena pisna
ocena.
Učenec je lahko v posameznem ocenjevalnem obdobju
tudi neocenjen, če je bil zaradi obremenitve odsoten več kot 60% časa
predvidenega za vzgojno-izobraževalno delo po predmetniku za posamezen
predmet.
V tem primeru pridobi učenec ocene v naslednjem ocenjevalnem
obdobju in sicer najmanj eno za obdobje, ko ni bil ocenjen in eno
za tekoče obdobje.
Na pisno prošnjo staršev lahko učenec ob zaključku rednega
vzgojno-izobraževalnega dela opravlja izpit iz predmetov, ki se ocenjujejo
z numerično oceno, če zaradi obremenitev v celem letu ni bil ocenjen,
oziroma je bilo tako ocenjevanje časovno nemogoče.
B. Prisotnost pri vzgojno-izobraževalnem delu
Učenec s statusom lahko:
- izostaja od rednega vzgojno-izobraževalnega dela do dve pedagoški
uri dnevno zaradi treninga, če ta poteka istočasno kot redno vzgojno-izobraževalno
delo, oziroma ves šolski dan v primeru načrtovanih priprav za obdobje
največ dvajset šolskih dni zapored.
- Izostaja od rednega vzgojno-izobraževalnega dela do dve pedagoški
uri dnevno, če ima tekme ali trening pred 14. uro.
- Izostati sme prvo šolsko uro naslednjega šolskega dne, če se je
obveznost predhodnega dne končala po 21. uri.
C. Obveznosti
Status prinaša tudi določene obveznosti.
Učenčeve obveznosti:
- vestno opravljanje svojih šolskih obveznosti,
- vse izostanke od pouka mora vnaprej napovedati, izostanek pa nato
opravičijo starši,
- v primeru odsotnosti ali povečanega obsega tekmovanj, ki učencu ne
dovoljujejo redne priprave na pouk, se mora z učitelji dogovoriti za
ustno spraševanje ali pisno preverjanje znanja,
- redno obveščanje staršev o svojem uspehu v šoli,
- v primeru slabšega znanja pri določenem predmetu učitelj učencu predlaga
obiskovanje dopolnilnega pouka. Tega se mora učenec redno udeleževati,
če je le prisoten v šoli.
Obveznosti staršev:
- redno spremljanje uspeha in vedenja svojega otroka,
- redno obiskovanje govorilnih ur pri razredniku, posameznih učiteljih,
svetovalni službi,
- v primeru slabših ocen se naj dogovorijo z učiteljem o načinu popravljanja
in izboljšanje le teh,
- dogovor z učiteljem o dodatnih urah poučevanja učenca( prispevek staršev),
- redno opravičevanje izostankov.
Obveznosti učiteljev:
- v primeru večjega števila treningov ali tekmovanj se dogovorijo z
učencem o času opravljanja pisnega in ustnega preverjanja znanja,
- v primeru slabšega znanja učenca vključijo v dopolnilni pouk,
- v primeru, da ne more obiskovati dopolnilnega pouka oziroma potrebuje
dodatno razlago, lahko učitelj učencu nudi priložnost posvetovanja izven
svojega rednega delovnega časa, po dogovoru in plačilu s strani staršev
- v primeru napovedane daljše odsotnosti učenca učitelj učencu opredeli
učno snov v učbeniku, ki jo bo v času odsotnosti učenca obravnaval,
- usmerjajo učenca k nadaljevanju dela ter ga navajajo na samostojno
delo doma,
- skupaj z učencem pripravijo individualni načrt dela in preverjanje
znanja, v kolikor je to potrebno,
- o napredku in delu učitelji vodijo dokumentacijo.
Dogovor velja, ko ga podpišejo vse tri dogovorjene
stranke.
Datum:______________
Podpis učenca: |
Podpis staršev: |
Ravnatelj
Aleš Žitnik |
|