PRISTOJNOST
1. člen
S tem pravilnikom se določa organizacija izvajanja vzgojno-izobraževalnih
programov na Osnovni šoli Franceta Prešerna Kranj (v nadaljnjem besedilu
šola).
Ta pravila veljajo za vsa področja, kjer se vzgojno-izobraževalno in drugo
delo organizira ali vodi pod naslovom Osnovne šole Franceta Prešerna Kranj.
Ta področja so celotna šolska stavba, igrišče, parkirišče in dvorišče na J strani šole na Kidričevi 49, Celotna stavba ceste na Brdo 45/a, igrišče, dvorišče, pot ob šoli, parkirišče in ograjeno igiršče ob vrtcu.
SPLOŠNA NAČELA
2. člen
Učenci, delavci šole in obiskovalci so dolžni upoštevati pravila o hišnem
redu. Nespoštovanje pravil pomeni kršenje in odgovorni delavci lahko zaradi
nespoštovanja izvedejo ukrepe in sankcije, ki bodo zagotovili vzpostavitev
normalne situacije.
3. člen
Učenci, delavci šole in občasni gosti morajo vedno ravnati tako, da je
zagotovljena varnost oseb in imetja, tako v šoli kot tudi na zunanjih
šolskih površinah.
ORGANIZACIJA
4. člen
Vzgojno-izobraževalno delo v šoli poteka po šolskem koledarju. Šolski
koledar je sestavni del Letnega delovnega načrta.
Šolsko leto se prične 1. septembra in konča 31. avgusta naslednjega
leta.
Šolski koledar za posamezno leto se izdela na osnovi Pravilnika o šolskem
koledarju, ki ga določi Ministrstvo R Slovenije za šolstvo in šport.
5. člen
Vzgojno-izobraževalno delo poteka v predvidenih učilnicah in prostorih,
ki jih predvidi vodstvo šole za izvajanje vzgojno-izobraževalnega programa.
Vzgojno-izobraževalno delo lahko poteka tudi v obliki ekskurzij, potovanj,
srečanj, taborjenj ali letovanj ter v obliki >šole v naravi< ali >taborov< , s sodelovanjem
na raznih srečanjih, prireditvah in tekmovanjih.
6. člen
Za učence od 1. do 5. razreda se uporablja razredni način dela v matičnih
učilnicah.
učenci od 6. do 9. razreda za različne predmete in programe uporabljajo
različne učilnice - kabinetni način dela.
Učilnica, ki jo uporablja njihov razrednik za pouk oz. je razredniku odrejena,
je matična učilnica posamezne oddelčne skupnosti.
7. člen
Vsi prostori na šoli so označeni z imenom in priimkom osebe, ki v prostoru izvaja program in številko prostora.
V posebni vitrini je objavljen razpored učilnic, izvajalcev programa, urnik za vsak razred in govorilne ure učiteljev ter druge informacije. Razpored nadomeščanja pa na elektronski oglasni deski in spletnih straneh šole.
(Druga alinea ne velja za podružnico Kokrica)
8. člen
Učna ura vzgojno-izobraževalnega dela traja praviloma 45 minut, če z
letnim delovnim načrtom ali programom dela za posamezno aktivnost ni drugače
dogovorjeno.
Spremembo dolžine trajanja učne ure za obdobje, daljše od meseca dni,
odobrava ravnatelj.
9. člen
Čas trajanja učne ure (začetek in konec) se v zgradbi šole lahko oznanja z
zvočnim signalom. V primeru, da zvočni signal ne deluje oziroma je izklopljen,
čas trajanja učne ure odreja delavec, ki izvaja program.
Čas trajanja učnih ur, začetek in zaključek se objavi na začetku šolskega
leta.
VZDRŽEVANJE
PROSTOROV
10.člen
Učenci in izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov so dolžni vzdrževati
urejenost učilnic, garderob, hodnikov in sanitarij, ki jih uporabljajo.
Vsi odpadki, ki nastajajo pri delu, se sproti odstranjujejo v koše za
smeti. Odpadni papir se zbira v posebnih zbiralnikih.
Odpadki hrane se vračajo v kuhinjo.
Ob koncu učne ure se pospravijo vsi uporabljeni učni pripomočki v omare
ali na določen prostor.
Učenci pospravijo svojo opremo v torbe ali na določen prostor v omarah, garderobo pa hranijo v garderobah. Predmetna stopnja v pritličju v zamreženih garderobah, razreda pa v nadstopju pred razredom. Za zamrežene garderobe prejme vsak razrednik dva ključa, s katerima po lastni presoji zadolži dva učenca.
Izvajalec vzgojno-izobraževalnega programa stalno kontrolira prostor izvajanja
programa in učence opozarja na pozabljene stvari. Izvajalec učence sprotno
opozarja na morebitne nevarnosti, ki nastajajo ob delu.
11.člen
Vse večje poškodbe, ki nastanejo na opremi ali zgradbi, se takoj javljajo
varnostniku, v tajništvu šole ali pa se pokliče hišnika.
Če je možno, se poškodbe in okvare sanirajo takoj , sicer pa v najkrajšem
času. Za popravila in sanacije skrbita hišnika.
12. člen
Učenci skupaj z izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov skrbijo tudi
za urejenost šolskih površin (travnik, ploščad, igrišča in dvorišče).
Program in razpored urejanja določi ravnatelj šole.
13. člen
Šolske prostore in površine po opravljenem vzgojno-izobraževalnem delu
čistijo čistilke in hišnik.
Program in razpored urejanja določi ravnatelj šole.
PRIHAJANJE
UČENCEV IN IZVAJALCEV V ŠOLO
14. člen
Učenci in izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov morajo prihajati
v šolo k dejavnosti pravočasno.
Glavni vhod v šolo uporabljajo za prihajanje in odhajanje iz šole učenci
razrednega pouka in učenci predmetnega pouka ter starši.
Službeni vhod praviloma uporabljajo izvajalci programov in dostava.
Velja za podružnico Kokrica; za prihod v jutranje varstvo se do 7. ure
uporablja službeni vhod.
VHODNA VRATA
15. člen
Glavna vrata odpira in zapira hišnik ali pooblaščeni varnostnik.
Glavna vrata v šolo so odprta za učence 10 minut pred pričetkom pouka
ter v času sestankov in prireditev, 15 minut pred napovedano prireditvijo
ali sestankom. Za obiskovalce šole odpira službena vrata tajnica, za dostavo v kuhinjo pa kuhinjski delavci.
Velja za podružnico Kokrica; glavni vhod odpre 10 minut pred pričetkom
pouka dežurni učitelj.
DELOVNI ČAS
16. člen
Delovni čas služb na šoli se opredeli v Letnem delovnem načrtu.
Vzgojno- izobraževalno delo poteka skladno z urnikom in koledarjem. Urnik
je objavljen na oglasnih deskah ob vhodu v šolo in v zbornici ali na drugih vidnih mestih, da
se lahko z njim seznanijo vsi uporabniki.
Izvajalci interesnih dejavnosti in posameznih dnevov dejavnosti predložijo
svoj urnik delovanja upravi šole pred pričetkom izvajanja .
Vsako spremembo so dolžni predhodno najaviti najmanj tri dni prej.
ODSOTNOST IZVAJALCEV
17. člen
Izvajalci programov svojo odsotnost sprotno najavljajo in opravičujejo v
tajništvu šole.
Odsotnost izvajalcev programov ter njihovo nadomeščanje se sprotno objavlja
v vitrini, na elektronski oglasni deski in spletni strani šole,
kjer so objavljene tudi oblike nadomeščanj.
V primerih nenadnih in nenapovedanih odsotnosti skuša vodstvo šole organizirati
ustrezno nadomeščanje.
Delavec, ki ni uspel priti na delo pravočasno, se ob prihodu javi v tajništvu
šole.
ODSOTNOST UČENCEV
18. člen
Odsotonost učencev opravičujejo starši ali skrbniki, pisno ali ustno.
Učenec, ki je zamudil, potrka na vrata učilnice, pristopi k učitelju
in se opraviči zaradi zamude in svojo zamudo pojasni.
Učitelj zamudo opraviči ali pa ugotovi, da je ta neopravičena, kar vpiše
tudi v dnevnik dela oddelka.
Učenec pri odhodu na svoj prostor ne sme še dodatno vznemirjati sošolcev.
Če potrebuje v zvezi z zamujenim delom pojasnila, prosi za razlago učitelja
in ne učence.
Učenec, ki zaradi odsotnosti ni bil ocenjen eno ocenjevalno obdobje, lahko opravlja predmetni izpit iz neocenjenega predmeta.
19. člen
Odsotnost učenca od posamezne učne ure dovoli učitelj, ki izvaja vzgojno-izobraževalni
proces program.
20. člen
Osotnosti učencev se podrobneje urejajo v Pravilniku o pravicah in dolžnostih
učencev.
ODPIRANJE UČILNIC
21. člen
Učilnice učencem odpirajo izvajalci vzgojno-izobraževalnega programa
najmanj 5 minut pred pričetkom ure vzgojno-izobraževalnega dela. Če izvajalec
zaklepa učilnice v času petminutnih odmorov, mora zagotoviti, da je ob
pričetku ure odprta.
22. člen
Učenci morajo disciplinirano počakati na izvajalca vzgojno-izobraževalnega
programa.
Za red in disciplino skrbita reditelja oddelka. Če učenci ne upoštevajo
navodil rediteljev oddelka, o tem takoj obvestita izvajalca programa,
ki pride v oddelek, ter ob prekrških tudi razrednika.
OBVEŠČANJE IN NADOMEŠČANJA
23. člen
Šola obvešča in informira preko oglasnih desk ob vhodih v razrede, na oglasni deski pri vhodu, s publikacijo in na spletni strani šole.
Ko izvajalca vzgojno-izobraževalnega programa 5 minut po zvočnem signalu
oz. po najavljenem začetku vzgojno-izobraževalnega dela ni, reditelj oddelka
o tem obvesti pomočnika ravnatelja ali tajništvo.
Nadomeščanja so objavljena na elektronskih oglasnih
deskah in na spletni strani šole.
GIBANJE
UČENCEV PO ŠOLSKI ZGRADBI IN OKOLICI ŠOLE
24. člen
Po prihodu v stavbo se učenci v garderobah preobujejo v šolske copate.
V telovadnico vstopajo le v copatih.
Med odmori za malico učenci pojedo v razredih in v jedilnici.
Med glavnim odmorom se učenci zadržujejo v stranskih hodnikih ali garderobah.
Ob lepem vremenu se učenci zadržujejo na šolskem dvorišču in igrišču ali atrijih. Učenci predmetne stopnje samo v pritličju.
Po šoli se giblje umirjeno.
Igre z žogo ne spadajo med dejavnosti na hodniku.
Odhajanje s šolskega dvorišča in igrišča v času pouka ali odmorov ni dovoljeno.
Uporaba mobilnih telefonov in avdio in video predvajalnikov med dejavnostjo ni dovoljena.
Avdio in video snemanje na v šoli, površinah šole in tam, kjer se izvajajo dejavnosti ni dovoljeno brez dovoljenja.
Po notranjih prostorih šole ni dovoljeno tekanje in povzročanje nepotrebnega
hrupa ali dejavnost, ki bi lahko ogorzila zdravje in varnost udeležencev procesa.
V primeru nesreče med odmori se obrnite na dežurnega učitelja ali varnostnika.
ZAČETEK
UČNE URE IN VODENJE DOKUMENTACIJE
25. člen
Dnevnik šolskega dela prvo šolsko uro prinaša učitelj, ki izvaja program. Če dnevnika šolskega dela ni v omari z dnevniki, o tem obvesti pomočnika ravnatelja.
Ob začetku ure vzgojno-izobraževalnega dela se izvajalec programa in
učenci pozdravijo. Izvajalec izpolni in uredi dokumentacijo dela oddelka.
Ob koncu učne ure izvajalec programa poskrbi, da učenci pospravijo prostore
in uredijo učilnico, da lahko čistilka počisti.
Med odmori dnevnike učitelji prinesejo dnevnike in zamenjajo v zbornici.
Zadnji izvajalec programa prinese dnevnik dela v zbornico, kjer je omara
z dnevniki in jo zaklene.
ZAPUŠČANJE
UČNEGA PROGRAMA
26. člen
Učenci lahko zapustijo učilnico šele potem, ko jim to dovoli izvajalec
programa.
Učenci med izvajanjem programa zapuščajo prostor le izjemoma in z dovoljenjem
izvajalca.
SPREMSTVA
27. člen
Pri vsaki dejavnostivzgojno-izobraževalni dejavnosti, ki se organizira zunaj običajnih
prostorov vzgojno-izobraževalnega dela in obstaja večja verjetnost različnih
poškodb in drugih nevarnosti za učence, se zagotovi ustrezno število spremljevalcev.
28. člen
Spremljanje in varovanje učencev je ena izmed temeljnih nalog pedagoškega
dela in je za določenega izvajalca obvezna. Spremljanje otrok pri posamezni
vzgojno-izobraževalni aktivnosti je možno odkloniti le iz dokazljivih
zdravstvenih razlogov ali če naloga ogroža zdravje ali življenja učencev
oz. izvajalca.
29. člen
Kriteriji za spremstvo:
Osnovni kriterij za spremstvo je odredba o normativih in standardih v
OŠ .
1. Na razredni stopnji vzgojno-izobraževalnega dela učence spremlja poleg
osnovnega izvajalca še en spremljevalec pri:
zdravstvenih pregledih,
ekskurzijah z nad 16 učenci na oddelek,
če gre en sam oddelek dalj kot v neposredno okolico šole,
če gredo oddelki tja, kjer je pričakovati množico.
2. Na predmetni stopnji vzgojno-izobraževalnega dela učence spremlja
poleg osnovnega izvajalca še en spremljevalec:
če gre en sam oddelek izven Kranja (naravoslovni in kulturni dnevi),
če gredo oddelki tja, kjer je pričakovati množico (kino, gledališce)
pri ekskurzijah z nad 16 učenci na oddelek izven Kranja.
V avtobusu linijskega prevoza in na vlaku sta najmanj dva spremljevalca
na oddelek učencev.
V avtobusu, ki vozi učence na plavanje spremlja določen dežurni učitelj.
Pri planinskih pohodih učencev ali podobnih so najmanj trije spremljevalci
na dva oddelka.
Pri organizaciji šole v naravi se upošteva:
- Pouk plavanja: en izvajalec plavanja na osem neplavalcev, dvanajst
plavalcev.
- Pouk smučanja: enako kot za pouk plavanja.
- Pouk v CŠOD: eden do dva izvajalca na program.
Če skupine učencev nastopajo na prireditvah (kulturnih in drugih), spremlja
vsakih 20 učencev na predmetni stopnji in 16 učencev na razredni stopnji
po en spremljevalec.
30. člen
Pri spremljanju in dežurstvu učencev so izvajalci dolžni:
biti prisotni od začetka do konca dejavnosti,
skrbeti za varnost učencev v najširšem pomenu,
stalno kontrolirati prisotnost učencev z večkratnim preštevanjem,
nuditi prvo pomoč ob nezgodah,
skrbeti za nemoteno izvajanje določenega programa ali dejavnosti,
skrbeti za red in disciplino,
organizirati Prvo Pomoč.
31. člen
Učitelj, ki spremlja učence v kino ali gledališce, naravoslovni ali športni
dan je dolžan poskrbeti, da so učenci seznanjeni s prometno varnostjo,
da gredo v skupini in brez koles.
Spremstvo organizira pomočnica ravnatelja na predlog organizatorja.
ZAPUŠČANJE ŠOLE
32. člen
Med poukom in odmori ne smejo brez dovoljenja izvajalca zapuščati šolskega
poslopja in šolskega igrišča, prostora, kjer se izvaja program.
33. člen
Učenci lahko zapustijo šolsko poslopje, igrišce samo zaradi opravičenih
razlogov, kot so:
odhod k zdravniku,
športni treningi, obiskovanje glasbene šole zaradi nastopa,
uradni opravki,
na posebno, pisno željo staršev zaradi družinskih zadev.
34. člen
Za vse odhode od pouka ali iz stavbe morajo učenci dobiti dovoljenje izvajalca programa za določeno
uro ali razrednika za večdnevno odsotnost. O odsotnostih nad pet dni odloča na pisno prošnjo staršev ravnatelj.
PREHRANA
35. člen
Šolska prehrana se pripravlja v kuhinji. Vstop v kuhinjske prostore ima
samo kuhinjsko osebje in vodja šolske prehrane. Vodja šolske prehrane lahko
izjemoma dovoli vstop v kuhinjo tudi ostalim delavcem šole, ki skrbijo
za vzdrževanje opreme.
Učenci lahko prejmejo v šoli 4 prehrambene obroke: zajtrk, malico, kosilo in popoldansko
malico.
Učenci malicajo v učilnicah, kjer imajo tretjo učno uro pouk, ali v učilnici,
določeni z razporedom.
36. člen
Malico prinašata v oddelke učenca , ki ju določi oddelčna skupnost (reditelja
ali reditelja za malico).
Reditelja oddelka s pomočjo učitelja skrbita, da se učenci pripravijo
na malico in da se malica razdeli na kulturen način.
Ostali prehrambeni obroki se delijo individualno v šolski jedilnici. Razpored
delitve hrane v jedilnici določi vodja kuhinje, ki poleg dežurnega učitelja
nadzoruje delitev prehrane. Pri tem pomagata dva dežurna učenca v jedilnici.
37. člen
Malico prevzameta reditelja na začetku tretje šolske ure.
Potek prehranjevanja v času malice spremljajo učitelji, ki poučujejo to
uro v razredu.
Po malici reditelja vrneta posodo in ostanke malice v kuhinjo.
DEŽURSTVA
38. člen
Da bi vzgojno-izobraževalno delo potekalo nemoteno in da bi se zagotavljala
varnost, učenci in izvajalci programov opravljajo dnevna dežurstva v posameznih
šolskih prostorih.
Med glavnima odmoroma opravlja dežurstva pet učiteljev predmetne in razredne
stopnje.
39. člen
Vodstvo šole po potrebi organizira dežurno službo učencev. Dežurni učenci
so lahko učenci 8. in 9. razreda in opravljajo naloge dežurstva v šoli.
Razpored po oddelkih izdela vodstvo šole. Razrednik posameznega oddelka,
ki izvaja dežurstvo, določi vrstni red.
Dežurstvo se izvaja od 7.45 do 14.30 ure. Predčasno odhajanje ni dovoljeno
ne glede na urnik, ki bi ga imel dežurni učenec na dan izvajanja dežurstva.
40. člen
Naloge dežurnih učencev so:
v šolo prihajajo 10 minut pred pričetkom vzgojno-izobraževalnega dela
ali v času, ki je določen,
odklepajo in zaklepajo vhodna vrata v šolo (mesta ob glavnem vhodu se
ne zapušča),
vzdržujejo primeren red na hodnikih in v garderobah,
sprejemajo in usmerjajo obiskovalce in jih vpisujejo v knjigo obiskovalcev,
vpisujejo zamudnike v posebno knjigo,
kontrolirajo izhode učencev iz šole,
skrbijo za čistoco po hodnikih in pred vhodom v šolo,
v knjigo dežurstva vpisujejo svoja opažanja in pripombe,
opravljajo druge naloge po odločitvi dežurnega učitelja.
41. člen
Razpored dežurstva za posamezni oddelek pripravi razrednik v sodelovanju
z oddelkom.
Po končanem dežurstvu poročajo vsi dežurni učenci oddelka o svojem delu
na razrednih urah, nato pa oddelčna skupnost:
ugotovi uspešnost dežurne službe in posameznikov,
daje predloge za izboljšanje življenja in dela šole,
sestavi poročilo za šolsko skupnost.
42. člen
Učenci so za svoje delo pri dežurstvu lahko javno pohvaljeni ali grajani.
Pohvalo, grajo izreka ravnatelj šole na predlog dežurnega učitelja ali
oddelčne skupnosti.
43. člen
Strokovni delavci (učitelji) opravljajo naloge dežurstva skladno z razporedom,
ki ga objavi ob ob začetku pouka vodstvo šole v soglasju z izvajalci.
44. člen
Naloge dežurnih učiteljev:
skrbijo za red in disciplino učencev ter za njihovo varnost,
nadzorujejo gibanje učencev,
opravljajo preglede prostorov, kjer se zadržujejo učenci ali drugi delavci
šole, in opozarjajo na pomanjkljivosti,
nadzorujejo delo dežurnih učencev ter jim dajejo dodatna navodila in
naloge, učence opozarjajo na vzdrževanje čistoce v šolskih prostorih
in okolici šolskega poslopja.
kontrolirajo garderobe učencev in poskrbijo, da so le-te urejene in
zaklenjene.
45. člen
Naloge dežurnega učitelja v jedilnici:
skrbi za miren in urejen prihod učencev v jedilnico,
da učenci ne prinašajo torb in drugih predmetov v jedilnico (obešalnik pred jedilnico),
da gredo k razdeljevalnemu pultu brez prerivanja,
da pravilno uporabljajo jedilni pribor in kulturno zaužijejo hrano,
da po končanem obroku pospravijo prostor in ostanke hrane,
da mirno in urejeno zapustijo jedilnico.
46. člen
Dežurni učitelj v jedilnici ima pravico, da prekine izdajanje hrane ali
odstrani posameznika ali skupino učencev, ki se v jedilnici ne obnašajo
kulturno in v skladu z njegovimi navodili.
47. člen
Dežurnemu učitelju v jedilnici lahko pomagata dežurna učenca ali reditelja
v jedilnici.
Oba učenca skrbita za urejenost omizja in čistočo jedilnice. Pomagata
pri razdeljevanju obrokov hrane ter pri pospravljanju omizja.
48. člen
Dežurni učitelji izrečejo učencem, ki ne upoštevajo njihovih navodil,
kršijo določila hišnega reda, ustni opomin.
V primerih hujših nepravilnosti pri dežurstvu izvajalci dežurstva (učitelji)
ravnajo skladno z določili Pravilnika o pravicah in dolžnostih učencev.
49. člen
Izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov po zadnji učni uri dela z
učenci spremljajo učence v garderobe.
50. člen
Vsaka oddelčna skupnost ali razrednik določi na razrednih urah po dva
reditelja, ki opravljata svoje delo en teden in imata sledeče naloge:
da je učilnica, kabinet ali prostor, v katerem učenci delajo, vedno
čist in pospravljen,
da se učenci pravocasno preselijo iz ene učilnice v drugo,
da se učenci pravočasno pripravijo na začetek vzgojno-izobraževalnega
dela,
ob začetku učne ure seznanita izvajalca vzgojno-izobraževalnega programa
z odsotnostjo učencev,
po končani uri počistita tablo in uredita učilnico,
po malici pomagata poskrbeti za čistoco in urejenost učilnice,
v odmorih pazita, da ne pride do poškodb imovine in odtujitve lastnine,
po končani uri pregledata oddelek in pospravita morebitne odpadke,
javljata razredniku, izvajalcu učne ure nepravilnosti in poškodbe šolske
imovine,
opravljata druge naloge, za katere ju pooblasti oddelčna skupnost ali
razrednik.
DOLŽNOSTI
ODDELČNE SKUPNOSTI OB POŠKODBAH
51. člen
Oddelčne skupnosti skrbijo za osnovno urejenost učilnic.
Vsako okvaro ali poškodbo v učilnici sproti prijavljajo razredniku oz.
izvajalcu programa, ki pride v učilnico. Razrednik ali izvajalec programa
ugotovita povzročitelja škode in njegovo krivdo.
Kdor namerno, zaradi nepazljivosti, malomarnosti ter razposajenosti poškoduje
inventar in drugo šolsko imovino ter opremo, mora škodo poravnati.
Če oddelčna skupnost krivca ne odkrije ali prikriva, se mora pogovoriti
o skupni poravnavi škode.
VZDRŽEVANJE ČISTOČE
52.člen
Vsi odpadki se odlagajo v sanitarne koše, papir v posebne koše za
odpadni papir, odpadke iz umetne mase v posebne koše za umetne mase. Odpadke ločujemo v posode na hodniku.
Kabineti in učilnice morajo biti vedno čisti. Za to skrbijo tako učenci
kot izvajalci programov ter vzdrževalci prostorov.
53. člen
Ko učenci zapuščajo igrišče ali šolsko dvorišče, dežurni učenci ali reditelji
in dežurni učitelj poskrbijo, da ostane igrišče čisto.
SKRB ZA OPREMO IN VARNOST
54. člen
Izvajalci programov oz. vodje kabinetov ter vsi drugi delavci odgovarjajo
za urejenost, opremo, učila in ostali šolski inventar.
Vsi delavci šole so dolžni skrbeti za materialno evidenco delovnih sredstev
in sodelovati pri inventuri.
Deli stavbe, predvsem vhodi so videonadzorovani.
V času ko poteka dejavnost je na šoli varnostnik.
V času ko so prostori prazni so tehnično varovani.
KAJENJE V ŠOLI IN FUNKCIONALNIH PROSTORIH OKOLI ŠOLE JE PREPOVEDANO !
RAVNANJE
V IZREDNIH RAZMERAH
55. člen
V času izrednih razmer ali ko se take razmere pričakujejo (naravne nesreče,
tehnološke in vojne nevarnosti), je glavna in osnovna naloga vseh delavcev
šole, še posebno strokovnih delavcev, da poskrbijo za varnost učencev.
V teh primerih je nujno upoštevati vsa navodila, ki jih izdajajo odgovorni
in vodilni delavci ali ustrezni štabi.
56. člen
V primerih, ko je treba kar najhitreje zapustiti šolsko poslopje, izvajalci
programa neposredno vodijo posamezne oddelke ali skupine učencev, ne glede
na razredništvo, ter skupaj z njimi oddidejo na igrišce šole in upoštevajo
nadaljna navodila vodstva.
57. člen
Oddaljevanje učencev od skupine ali oddelka v času trajanja izrednih
razmer brez posebnega dovoljenja ni dovoljeno.
58. člen
Pri hitrem zapuščanju šolskih prostorov izvajalci programov vzamejo s
seboj osnovno pedagoško dokumentacijo oddelka (dnevnik in redovalnico).
POTRES
59. člen
Ravnanje v času potresa:
Ko se začuti tresenje tal, se učenci odmaknejo od steklenih in zunanjih
površin ter se zaklonijo pod šolske klopi.
Zapuščanje oddelkov ni dovoljeno in je možno šele po odobritvi odgovornih
delavcev.
Po koncu potresnega sunka, če ni opaziti škode, nadaljujejo delo, če vodstvo
šole ne odredi drugace.
Če so zgradbe in osebe poškodovani, se izvede reševanje po posebnih postopkih.
Izvajalci programov skupaj z učenci počakajo na nadaljnja navodila.
Poslopje najprej zapustijo tisti, ki so v pritličjih, nato pa ostali po
hodnikih.
Če ni možno zapustiti prostorov po stopnicah, se izvede zasilno reševanje
skozi okna.
Zbirno mesto je za vse učence in delavce na igrišcih.
Izvajalci pedagoških programov poskrbijo, da se učenci ne približujejo
zgradbam.
Na zbirnem mestu se takoj preveri prisotnost učencev.
Lažje poškodovanim se nudi zdravniška pomoc, drugi poškodovanci pa se
ne prenašajo, dokler ni strokovo ugotovljena stopnja njihove poškodbe
ter se jih zavaruje pred nadaljnimi poškodbami.
ZRAČNI NAPAD
60. člen
Ravnanje v času nevarnosti zračnega napada oz. ob napadu:
Ob nevarnosti zračnega napada se vsi učenci in vse osebje odpravijo v
zaklonišca,
učence vodijo v zaklonišča izvajalci njihovih programov.
Najprej odidejo učenci pritličnih prostorov, nato učenci in drugo osebje
iz nadstropij.
Razpored odhoda v zaklonišče pripravi vodstvo šole v sodelovanju s CZ.
V zaklonišcih se ostane toliko časa, dokler ni dan znak, da se le-ta lahko
varno zapustijo.
Če ni mogoce zapuščati zaklonišč skozi glavne vhode, se uporabljajo zasilni
izhodi.
Če pride do zračnega napada nenadoma, brez poprejšnjega obvestila oz.
opozorila (alarma) in so učenci v oddelkih, se ravna po istih načelih
kot pri potresu. Pri tem se odprejo, skladno z možnostmi, vsa vrata in
okna.
POŽAR
61. člen
Ravnanje pri požaru:
Če v stavbi izbruhne požar večjega obsega, ki ga ni mogoce lokalizirati
in obstaja nevarnost, da se bo razširil na vso zgradbo, vsi učenci, izvajalci
in drugo osebje zapustijo poslopje po varnih poteh.
Pritlične učilnice skozi okna pritličja, v nadstropju, če ni dima, po
stopnicah in skozi okna pritlične učilnice, v nasprotnem primeru skozi
okna na nadstreške.
Če je požar v pritličju, se zapuščajo prostori tudi skozi pritlična okna.
Če pride do požara v nadstropju, se zapuščajo prostori po stopnicah ali
s pomočjo lestev in vrvi, zasilno skozi okna.
Ob požaru je treba, kolikor je to le mogoče, zapirati prostore.
Učenci v kleti zapuščajo učilnice skozi okna, v učilnici tehnike pa ob
zidu hodnika do izhoda levo ali desno.
RADIOLOŠKO-KEMIČNA
NEVARNOST
62. člen
Če grozi RBK nevarnost se skuša z ustreznimi zaščitnimi sredstvi zavarovati
vse ljudi v šoli
Če obstaja možnost večje nevarnosti, se opravi evakuacija vseh ljudi v
zaklonišca, po enakem razporedu kot ob nevarnostih zračnega napada.
Vsem učencem in delavcem šole se razdelijo ustrezna zaščitna sredstva.
Če le-teh ni dovolj, se uporabljajo priročna zaščitna sredstva
63. člen
Pri vseh zaščitnih ukrepih zaradi nevarnosti se upoštevajo navodila poverjenika
CZ in vodstva šole.
Vsi delavci šole, ki so v času nevarnosti pri učencih, so kazensko odgovorni
za dosledno in pravilno izvajanje vseh odrejenih ukrepov.
KONČNE DOLOČBE
64. člen
Pravilnik začne veljati v roku 5 dni po objavi na oglasni deski šole.
V Kranju, 20.8.2007
Aleš Žitnik
ravnatelj |