V okviru
Šole za starše je bila dne 27.11.2007 izvedena 1. delavnica, ki jo je vodila
doc. dr. Zdenka Zalokar Divjak. Delavnica se je pričela ob 18.00 uri, prisotno
je bilo 19 staršev in dve strokovni delavki šole.
Osnovna tema delavnice je bila komunikacija (medosebni odnosi, čustva, vzgoja).
Komunikacijo sestavljajo: besede 7%, višina in barva glasu 38%, ostalo telesno izražanje 55%.
Ozavestiti
moramo, da je neverbalni del
komunikacije izjemno pomemben: zgledi v dejanjih vlečejo!
Kolikokrat
smo starši neuspešni ob vseh izrečenih besedah, otroci pa nas sploh ne
poslušajo.
Poznamo več vrst
komunikacij:
1.- govorna,
2.-glasovna,
3.-telesna,
4.-taktilna,
5.-vonjalna,
6.-prostorska.
Značilnosti telesnega gibanja in
drže, ki kažejo bolezenske in motorične spremembe
*Izrazi
obraza (mimika),
*Kretnje rok
in nog (dvigovanje in spuščanje ramen, način hoje),
*Dihanje
(frekvenca, amplituda, ritem),
*Telesni
gibi (način sedenja, držanja rok in nog),
*Telesna
drža (pokončnost, upognjenost, sproščenost, togost
Izredno
pomembno je, da prepoznamo pri otroku vse te znake neverbalne komunikacije, ki
nam lahko sporočajo veliko pomembnih podatkov.
Vegetativne in
motorične spremembe
*Prebledevanje (strah),
*Zardevanje
(sram),
*Zehanje
(dolgčas, utrujenost),
*Solzenje,
*Jok,
*Tremor,
*Tiki
(nehotni vzgibi, pomenijo veliko stisko, otrok jih ne zmore kontrolirati).
Danes so
nekateri otroci preobremenjeni (kako otrok živi, kakšen red ima, previsoka
pričakovanja staršev, preveč aktivnosti v popoldanskem oziroma prostem času…),
*Suha usta,
mrzle roke (zadrega, skrb, premalo gibanja, slab krvni obtok),
*Srbeče oči,
*Bolečine v
hrbtenici, ramenih, vratu, ( bolečine so povezane z odnosi in reševanjem
problemov),
*Vnetje
žrela,
*Glavoboli.
Uspešna komunikacija mora temeljiti
na: ZAUPANJU, UPOŠTEVANJU IN SPOŠTOVANJU DRUGE OSEBE.
Zaupanje med starši in otrokom je prva in
najpomembnejša odnosna lastnost, ki ji moramo slediti z brezpogojno ljubeznijo
do otroka.
V
komunikaciji je pomembno, da upoštevamo oziroma razumemo otrokova čustvah. Naučiti jih moramo izražati čustva na sprejemljiv
način (npr. izražanje jeze), to pa jih učimo predvsem z lastnim zgledom. Na
nesprejemljivo vedenje moramo vedno reagirati oziroma morajo biti neke
posledice. Posledica je preventiva, da se nekaj ne bo več ponovilo. Mora biti
jasna meja, do kje je primerno in dopustno vedenje.
Pogovor v družini
pomeni:
-
Izražanje samega sebe, zaradi česar
se poglobijo medsebojni odnosi.
-
Sporočanje svojih čustev.
Starši
hočejo biti dobri, da ima otrok vse, kar si zaželi (ali pa še preden si zaželi),
pozabljajo pa, da je najpomembnejše biti z otrokom.
Še za konec
misel:
Če bodo naši otroci začutili, da se
znamo starši pogovarjati med seboj, da znamo povedati svoje občutke na primeren
način, bomo otroku dali zgled, iz katerega se bo učil. Otroci naj bodo vpeti v
naše življenje. Pri vzgoji pa nikar ne pozabimo svoje otroke vzgajati v
samostojne osebnosti, ki bodo vedeli, da zmorejo in bodo sami reševali svoje
težave ter iz svojih izkušenj rasli.
Dragi starši!
Vljudno
vabljeni še na dve delavnici doc. dr. Zdenke Zalokar Divjak, ki bosta
12.12.2007 in 7.1.2008 ob 18.00 uri v OŠ Franceta Prešerna.
Zapisala: Urška Ude, socialna pedagoginja