|
|
iskanje niza -> tekmovanje |
|
|
Prometno
tekmovanje mladih
Kranjčani
drugi v Evropi
Slovenski
predstavniki so na 17. evropskem prometno-izobraževalnem
tekmovanju, ki je bilo tokrat v Švici, za eno točko zaostali
za zmagovalci
Winterthur
– Ena sama točka je ekipo slovenskih šolarjev ločila od prvega
mesta na 17. evropskem prometno-izobraževalnem tekmovanju, ki
je pretekli konec tedna potekalo v švicarskem mestu
Winterthur. Aleksandri Gavrič, Vanji Flis, Siniši Kremenoviću
in Enesu Besiću, ki sta jih vodila mentorica Milena Cvelbar in
tehnični vodja Miran Mozetič, so se poplačali dolgotrajne
priprave in vloženi trud, saj so zelo dobro opravili tako s
teoretičnim delom znanja prometnih predpisov kot s preizkusi,
ki so zahtevali obvladanje vožnje kolesa.
Petindvajset
ekip iz triindvajsetih držav se je v Winterthurju, šestem
največjem švicarskem mestu, ki leži blizu Züricha in
švicarsko-nemške meje, pomerilo na tekmovanju v znanju o
cestni varnosti, ki je že sedemnajstič potekalo pod okriljem
mednarodne organizacije AIT (Alliance International de
Tourisme). V vsaki reprezentanci so sodelovali otroci, stari
od 10 do 12 let, sestavljali pa so jih po dve dekleti in dva
fanta.
V državah udeleženkah so tekmovalce izbirali na
različne načine, pogosto pa tako, da so prirejali nacionalne
natečaje. Pri nas – slovenski šolarji so se tekmovanja
udeležili šestič – je sistem tak, da Avto-moto zveza Slovenije
(AMZS) vsako leto delegira eno avto-moto društvo, ki sestavi
ekipo in organizira njene priprave. Tokrat je izbor potekal v
okviru AMD Kranj. "Osem učencev, ki so se najbolje odrezali na
občinskem tekmovanju Kaj veš o prometu, smo povabili na
priprave za evropsko tekmovanje. Prve tri tedne poletnih
počitnic in od 20. avgusta naprej smo tudi po sedem ur na dan
vadili na poligonu in se učili prometne predpise. Fantje in
dekleta so se tako izurili, da so brez napak reševali teste za
vozniške izpite. Od osmih smo na koncu izbrali štiri
najboljše," je razložila mentorica prometnega krožka na OŠ
Franceta Prešerna Milena Cvelbar.
Aleksandra, Vanja,
Siniša in Enes, v enotnih dresih in z zaščitnimi čeladami na
glavah, so se morali spopasti s šestimi praktičnimi preizkusi
in dvema teoretičnima nalogama. Vsak je posebej zbiral točke
in njihov seštevek je določil končno uvrstitev. Tako njim kot
drugim udeležencem tekmovanja, katerega namen je
popularizirati prometno izobraževanje med mladimi in s tem
zmanjšati število otrok, žrtev prometnih nesreč, so precej
preglavic delali vprašalniki o različnih situacijah na cesti,
ki so jih morali reševati posamezno. Naloge so bile sicer
prevedene v vse jezike, a je bilo slišati nekaj negodovanja
nad tem, da niso bile vse ravno najbolj razumljive. Povsem
brez napak je slovenska ekipa rešila skupinske teoretične
teste, skupaj so tudi zelo uspešno našli napake in popravili
pokvarjeno kolo.
Na poligonih, kjer je bilo med drugim
treba voziti med količki, v ravni črti med čisto skupaj
postavljenimi stožci, delati osmico, se izogniti visoki oviri,
vijugati z žogico v roki – nekateri preizkusi so zahtevali
ogromno veščine – je med člani slovenske ekipe najuspešneje
vozil Siniša Kremenović, ki ni dobil niti ene kazenske točke.
Pri sleherni nalogi je imel namreč vsak tekmovalec na začetku
20 točk in so mu sodniki odbijali, če je, na primer, premaknil
kakšno oviro, se z nogo dotaknil tal, skrenil s
poti.
Vse do razglasitve rezultatov tekmovalci niso
mogli vedeti, ali so na vrhu ali na začelju lestvice, ker se
niso mogli primerjati med seboj. Nekaj občutka so lahko dobili
le, če so poškilili na kartone tistih, ki so jim bili
najbližje po štartnih številkah. Zato je bilo pričakovanje na
koncu toliko bolj napeto.
Šolarji iz Kranja se kljub
vloženemu trudu niso nadejali tako visoke uvrstitve in po tem,
ko so jim podelili kolajne, niso skrivali navdušenja. Pred
njimi so na zmagovalnih stopnicah stali le Švicarji, tretje
mesto pa sta si delili ekipi Bosne in Hercegovine ter
Latvije.
Barbara
Hočevar
| |
|
|
|